Obchodní podmínky
Obchodní podmínky internetového obchodu lepsikuchyn.cz
01. Základní informace
01.01. Tyto obchodní podmínky jsou neoddělitelnou součástí Kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího umístěného na webové stránce lepsikuchyn.cz (v těchto obchodních podmínkách také jako „Internetový obchod“) a upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího v právním vztahu založeném Kupní smlouvou a/nebo v souvislosti s touto Kupní smlouvou.
01.02. Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí obchodní společnost LEPSIKUCHYN s.r.o., se sídlem Obránců Míru 1258, 386 01, Strakonice 1, doručovací adresou Na Zlaté stoce 1862/9a, 370 05, České Budějovice, IČO 23159481, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě oddílu C, vložka 99302 (v těchto obchodních podmínkách také jako „Prodávající“).
01.03. Kontaktní údaje na Prodávajícího jsou uvedené na webových stránkách Internetového obchodu.
01.04. Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí fyzická osoba nebo právnická která uzavřela Kupní smlouvu jako kupující (v těchto obchodních podmínkách také jako „Kupující“)
01.05. Spotřebitelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí Kupující, který je fyzickou osobou, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (v těchto obchodních podmínkách také jako „Spotřebitel“).
Zbožím se rozumí veškeré výrobky, nabízené Prodávajícím prostřednictvím webových stránek Internetového obchodu (v těchto obchodních podmínkách také jako „Zboží“),.
01.06. Kupní smlouvou se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí kupní smlouva uzavřená podle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (v těchto obchodních podmínkách také jako „Občanský zákoník“), a podle dalších příslušných ustanovení Občanského zákoníku – zejména pak ustanovení § 2158 a násl. v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem, a to mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Internetového obchodu způsobem uvedeným v těchto obchodních podmínkách, a jejíž předmětem je Zboží vybrané Kupujícím v Objednávce (v těchto obchodních podmínkách také jako „Kupní smlouva“).
02. Uzavření Kupní smlouvy
02.01. Webové stránky Internetového obchodu obsahují informace o Zboží nabízeném Prodávajícím k uzavření Kupní smlouvy, a to včetně, nevyplývá-li z povahy konkrétního Zboží jinak, především informace o označení a názvu Zboží, jeho vlastnostech, velikosti balení, způsobu použití, a dále informace o jeho ceně (včetně daně z přidané hodnoty), případných poplatků a dostupnosti Zboží.
02.02. Zboží, které je prezentováno na webové stránce Internetového obchodu představuje nabídku Prodávajícího ve smyslu § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku s výhradou vyčerpání zásob Zboží nebo jiné skutečnosti na straně Prodávajícího, která by mu bránila splnit povinnost podle Kupní smlouvy.
02.03. Kupující učiní právně závazné jednání k uzavření Kupní smlouvy odesláním Objednávky; odesláním Objednávky se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí následující úkony Kupujícího na webové stránce Internetového obchodu:
a/ výběr požadovaného Zboží (vložení Zboží do tzv. „košíku“) (v těchto obchodních podmínkách také jako „Objednané Zboží“); a zároveň
b/ řádné vyplnění všech údajů o osobě Kupujícího, které požaduje Prodávající vyplnit na objednávkovém formuláři (v těchto obchodních podmínkách také jako „Formulář“); a zároveň
c/ zvolení způsobu úhrady Kupní ceny (podle bodu 03.03. těchto obchodních podmínek); a zároveň
d/ zvolení způsobu dodání (podle bodu 04.01. těchto obchodních podmínek); a zároveň
e/ souhlas a potvrzení o seznámení se s těmito obchodními podmínkami; a zároveň
f/ souhlas a seznámení se s dalšími dokumenty, jimiž se bude Kupní smlouva řídit a bude-li tak stanoveno Prodávajícím, provedeným zaškrtnutím políčka k vyjádření tohoto souhlasu; a zároveň
g/ seznámení se s dalšími dokumenty, s nimiž musí být Kupující seznámen v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy, provedeným zaškrtnutím políčka k vyjádření tohoto seznámení se; a zároveň
h/ kliknutí na tlačítko označené „Objednat s povinností platby “
(v těchto obchodních podmínkách také jako „Objednávka“). Kupující je kdykoliv, až do okamžiku kliknutí na tlačítko „Objednat s povinností platby“ oprávněn vyplněné údaje, jakož i zvolené volby zkontrolovat a/nebo změnit.
02.04. Prodávající ve lhůtě tří pracovních dnů od odeslání Objednávky podle bodu 02.03. těchto obchodních podmínek je vždy oprávněn, a to i opakovaně, požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení nebo doplnění Objednávky způsobem požadovaným Prodávajícím, např. písemně, telefonicky nebo e-mailem. Odmítne-li Kupující potvrdit nebo doplnit Objednávku ve lhůtě stanovené Prodávajícím a podle požadavku Prodávajícího, má se za to, že Prodávající neakceptoval Objednávku, a Kupní smlouva nebyla uzavřena.
02.05. Objednávka představuje návrh na uzavření kupní smlouvy. Objednávka je platná po dobu 7 dní a její obdržení potvrdí Prodávající e-mailem, kdy tímto okamžikem je uzavřena Kupní smlouva. V potvrzujícím e-mailu zašle Prodávající Kupujícímu, který je spotřebitelem, rovněž znění uzavřené Kupní smlouvy jakož i znění těchto Obchodních podmínek v textové elektronické verzi.
02.06. Pro účely vymezení obsahu právního vztahu založeného Kupní smlouvou jsou údaje uvedené v Objednávce závazné pro Prodávajícího a Kupujícího.
03.Cena a platební podmínky
03.01. Pro účely Kupní smlouvy je kupní cena za Objednané Zboží uvedena u jednotlivého Zboží na webové stránce Internetového obchodu v okamžiku odeslání Objednávky podle bodu 02.03. těchto obchodních podmínek, přičemž takto uvedená cena zahrnuje daň z přidané hodnoty ve výši dle platných právních předpisů, resp. u ceny bude uvedena její výše, která se k ceně připočítává (v těchto obchodních podmínkách také jako „Cena za Zboží“).
03.02. K Ceně za Zboží Prodávající připočte Kupujícímu další poplatky, které nejsou zahrnuty v Ceně za Zboží, a kterými zpravidla jsou např.
a/ poplatek spojený se zvoleným způsobem úhrady Kupní ceny podle bodu 03.03. těchto obchodních podmínek; a/nebo
b/ poplatek spojený se zvoleným způsobem dodání podle bodu 04.01. těchto obchodních podmínek; a/nebo
c/ další poplatky vyplývající z právních předpisů a/nebo těchto obchodních podmínek;
a tedy kupní cena, kterou je povinen Kupující uhradit Prodávajícímu se rovná součtu Ceny za Zboží a těchto poplatků (v těchto obchodních podmínkách také jako „Kupní cena“). Veškeré tyto poplatky a jejich výše budou Kupujícímu sděleny při vytváření Objednávky, přičemž celková výše Kupní ceny bude Kupujícímu sdělena před tím, než klikne na tlačítko „Objednat s povinností platby“.
03.03. Kupující je na základě Kupní smlouvy povinen uhradit Prodávajícímu Kupní cenu, přičemž způsob úhrady Kupní ceny zvolí Kupující v Objednávce z následujících možností:
a/ platba na dobírku – tedy hotově nebo platební či kreditní kartou. Přepravce, kterému bude dobírka hrazena, má právo odmítnout přijetí platby platební kartou v situacích způsobených poruchou zařízení nebo jinými technickými problémy, které Přepravce nemůže ovlivnit,
b/ online bankovním převodem – a to za podmínek pro realizaci bankovního převodu jednotlivých poskytovatelů bankovních služeb,
c/ online platební kartou – tato platba je realizována skrze Shoptet Pay, kdy podmínky pro realizaci této platby jsou podrobněji uvedeny v podmínkách poskytovatele této služby - zde.
Prodávající je oprávněn upřesnit podmínky u jednotlivých způsobů úhrady Kupní ceny zejména v závislosti na svých aktuálních možnostech, druhu a množství Objednaného Zboží, apod.
03.04. Pokud není cena hrazena na dobírku, Prodávající není povinen odeslat Objednané Zboží, dokud nebude mít Prodávající informaci o provedení příkazu k úhradě Kupní ceny. Nebude-li Kupní cena (s výjimkou dobírky) uhrazena ani do 7 dnů ode dne odeslání Objednávky Kupujícím, pak Kupní smlouva zaniká – Kupující o tomto bude informován e-mailem; tímto není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody.
03.05. V případě způsobu platby v hotovosti/kartou na dobírku je Kupní cena splatná při převzetí Zboží. Nebude-li Kupní cena uhrazena při převzetí, Prodávající má právo odstoupit od Kupní smlouvy; tímto není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody.
03.06. Prodávající vystaví po úhradě Kupní ceny Kupujícímu daňový doklad – fakturu a odešle ji elektronicky na jeho emailovou adresu uvedenou ve Formuláři nebo v listinné podobě spolu Objednaným Zbožím.
03.07. Do doby úplného zaplacení kupní ceny je zboží stále ve vlastnictví Prodávajícího (tj. uplatní se výhrada vlastnického práva).
04.Dodání Zboží a doprava
04.01. Prodávající je povinen dodat Zboží Kupujícímu způsobem zvoleným Kupujícím v Objednávce (Subjekt zajišťující dopravu je v těchto obchodních podmínkách označen také jako „Přepravce“ – dodání zboží Přepravcem je realizováno v souladu s přepravními, popř. jinými podmínkami, zvoleného Přepravce – viz dále). O odeslání Zboží, za předpokladu splnění všech podmínek, je Kupující informován e-mailem, jakož i o předpokládaném termínu jeho dodání.
Prodávající doručuje zakoupené Zboží výhradně na území České republiky a na Slovensko.
Prodávající zajišťuje dodání Zboží skrze následující Přepravce, resp. konkrétní služby Přepravců, kdy podrobné přepravní podmínky jsou uvedeny v podmínkách jednotlivých Přepravců:
a/ GLS – https://gls-group.com/CZ/cs/home/
b/ Česká pošta - https://www.ceskaposta.cz/index
c/ Zásilkovna - https://www.zasilkovna.cz/
d/ DPD - https://www.dpd.com/cz/cs/
e/ Balíkovna - https://www.balikovna.cz/cs/uvod
04.02. Kupující je povinen převzít Objednané Zboží od Přepravce na místě určeném Kupujícím v Objednávce (výběr místa k převzetí Zboží může být omezen přepravními podmínkami Přepravců, resp. charakterem přepravní služby, které poskytují). O konkrétním termínu dodání Objednaného Zboží na místo určené Kupujícím v Objednávce bude Prodávající nebo Přepravce informovat Kupujícího e-mailem nebo jiným vhodným způsobem. Termín se bude vždy odvíjet od doby nezbytné pro zabalení Zboží, jeho předání zvolenému Přepravci a doručení Zboží Přepravcem na místo zvolené Kupujícím, přičemž tato doba činí zpravidla do 7 dnů ode dne následujícího po odeslání Objednávky.
04.03. Nepřevezme-li Kupující z důvodu na jeho straně Zboží v termínu určeném podle bodu 04.02. těchto obchodních podmínek a Zboží tak bude nutno doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než Kupující uvedl v Objednávce, Kupujícímu vznikne povinnost uhradit vzniklé náklady spojené s opakovaným doručováním Objednaného Zboží nebo s jiným způsobem doručení Objednaného Zboží, a to nad výši Kupní ceny. Nepřevezme-li Objednané Zboží Kupující z důvodu na jeho straně ani po opakovaném doručení v náhradním termínu Zboží bude vráceno Prodávajícímu; Prodávající má právo odstoupit do Kupní smlouvy; tímto není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody.
04.04. Při převzetí Objednaného Zboží je Kupující povinen prohlédnout a zkontrolovat obal, ve kterém je zabaleno Objednané Zboží, a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit Přepravci. V případě, že Kupující shledá, že obal, v němž je Zboží zabaleno, byl porušen a že došlo k jeho neoprávněnému otevření, Kupující není povinen Zboží převzít.
04.05. Po převzetí Objednaného Zboží je Kupující povinen zkontrolovat kompletnost Objednaného Zboží podle zaslaného nebo přiloženého daňového dokladu. Zjistí-li Kupující, že Objednané Zboží bylo chybně dodáno či došlo k dodání jiného Objednaného Zboží (např. záměna druhu a množství Zboží či nekompletní Objednané Zboží), Kupující je povinen toto zjištění nahlásit Prodávajícímu písemně nebo elektronicky do 5 pracovních dní ode dne převzetí Zboží.
04.06. Nebezpečí škody na Zboží přechází převzetím Zboží Kupujícím.
05. Práva a povinnosti z vadného plnění
05.01. Práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí Občanským zákoníkem, a to zejména § 1914 až 1925 Občanského zákoníku a § 2099 až 2112 Občanského zákoníku, a v případě Kupujícího, který je Spotřebitelem pak § 2165 až 2174b Občanského zákoníku a také zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (v těchto obchodních podmínkách také jako „Zákon o ochraně spotřebitele“).
05.02. Má-li Zboží při dodání vadu, je zákazník oprávněn požadovat odstranění vady prostřednictvím náhradního dodání. Pokud jde o významnou vadu, může Kupující odstoupit od kupní smlouvy. Toto právo má Kupující i v případě, že se uvedená vada projeví později.
Kupující, který je spotřebitelem, má právo požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Kupní smlouvy, pokud
a/ Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 Občanského zákoníku,
b/ se vada projeví opakovaně,
c/ je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d/ je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
05.03. Za vady na zboží odpovídá prodávající, projeví-li se po dobu dvou let od dodání zboží. Za vadné se považuje zejména Zboží, které nemá obvyklé či prezentované vlastnosti, neslouží svému účelu, neodpovídá požadavkům právních předpisů či nebylo dodáno ve sjednaném množství. Obrázky zboží v Internetovém obchodě mají ilustrativní charakter a nepředstavují závazné zobrazení vlastností zboží (obal zboží se může například lišit). Vadou Zboží není jeho opotřebení způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
05.04. Kupující reklamuje Zboží e-mailem na adrese info@lepsikuchyn.cz
05.06. Kupující je povinen reklamovat Objednané Zboží dále bez zbytečného odkladu poté, co se o výskytu vady Objednaného dozvěděl nebo dozvědět měl a mohl. Reklamační formulář je možné nalézt zde.
05.07. O průběhu reklamace, zejména o jejím přijetí, vyřízení či zamítnutí bude Prodávající informovat Kupujícího prostřednictvím e-mailových nebo textových zpráv, či telefonicky.
05.08. O reklamaci rozhodne Prodávající bezodkladně. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady bude uskutečněno v přiměřené době, která nepřesáhne 30 dní. V opačném případě je Kupující oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy. Pro dodržení uvedené lhůty je nezbytné, aby Kupující poskytl potřebnou součinnost.
05.09. Náklady spojené s vrácením Zboží hradí v případě oprávněné reklamace Prodávající.
05.10. Pokud Prodávající poskytne na zboží záruku, budou podmínky záruky uvedené v záručním listu, který bude ke Zboží přiložen, resp. Kupujícímu zaslán v elektronické podobě.
06. Odstoupení od Kupní smlouvy Spotřebitele v zákonné lhůtě
06.01. Spotřebitel je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku ve lhůtě čtrnácti dnů, která počíná běžet převzetím Objednaného Zboží Spotřebitelem (popř. jím určenou třetí osobou odlišnou od dopravce), nebo převzetím
a/ posledního kusu Zboží, objedná-li Spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
b/ poslední položku nebo část dodávky Zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
c/ první dodávku Zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu. Práva a povinnosti Prodávajícího a Spotřebitele se v souvislosti s tímto odstoupením od Kupní smlouvy řídí § 1829 a násl. Občanského zákoníku.
06.02. Pro odstoupení od Kupní smlouvy podle bodu 06.01. těchto obchodních podmínek může Spotřebitel využít formulář poskytovaný Prodávajícím, který je dostupný zde popř. formulář dle nařízení vlády č. 29/2023 Sb.
06.03. Odstoupení od Kupní smlouvy podle bodu 06.01. těchto obchodních podmínek zašle Spotřebitel Prodávajícímu na
a/ adresu Prodávajícího Na Zlaté stoce 1862/9a, 370 05, České Budějovice, Česká republika; nebo b/ e-mailem na adrese info@lepsikuchyn.cz
06.04. Odstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy podle bodu 06.01. těchto obchodních podmínek, zašle Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, Objednané Zboží, které převzal od Prodávajícího.
06.05 Odstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy podle bodu 06.01. těchto obchodních podmínek, Prodávající mu vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, Kupní cenu. Pokud spotřebitel zboží kupoval dobírkou, peněžní prostředky mu Prodávající vrátí převodem na bankovní účet. Jestliže Prodávající zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání Objednaného Zboží podle bodu 04.01. těchto obchodních podmínek, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Spotřebiteli náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží.
06.06. Odstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy podle bodu 06.01. těchto obchodních podmínek, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Spotřebiteli dříve, než mu Spotřebitel Zboží předá nebo prokáže, že Objednané Zboží Prodávajícímu odeslal.
06.07. Prodávající upozorňuje Spotřebitele, že podle právních předpisů odpovídá Spotřebitel za snížení hodnoty Objednaného Zboží v důsledku nakládání s tímto Objednaným Zbožím jiným způsobem, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi atp. Dále, že Spotřebitel není oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy u Objednaného Zboží, které bylo vyňato z uzavřeného obalu a otevřeno, neboť takovéto Objednané Zboží není možné vrátit z hygienických důvodů.
07. Další práva a povinnosti
07.01. Prodávající je oprávněn plnit své povinnosti vyplývající mu z Kupní smlouvy prostřednictvím třetích osob.
07.02. Veškerá korespondence související s Kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena dle volby odesílatele
a/ písemně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb; nebo b/ emailem; nebo c/ osobně.
07.03. Veškeré ceny Zboží platí do odvolání nebo vyprodání zásob.
07.04. V případě prodeje Zboží, které obsahuje líh, Prodávající prohlašuje, že není registrovaným distributorem lihu a nabízený líh je určen výhradně pro konečnou spotřebu.
08. Uživatelský účet
08.01. Bude-li to umožněno Prodávajícím a vytvoří-li si Kupující uživatelský účet na webové stránce Internetového obchodu (v těchto obchodních podmínkách také jako „Uživatelský účet“), může Kupující zasílat Objednávku podle bodu 02.03. těchto obchodních podmínek přes tento svůj Uživatelský účet.
08.02. Kupující je v souvislosti se zřízením Uživatelského účtu uvádět správně a pravdivě všechny údaje o své osobě. Kupující je povinen tyto údaje po jakékoliv změně aktualizovat. Údaje Kupujícího v Uživatelském účtu a při odesílání Objednávky podle bodu 02.03. těchto obchodních podmínek jsou Prodávajícím považovány za správné. Nesprávnost a neaktuálnost těchto údajů jde k tíži Kupujícího.
08.03. Přístup Kupujícího k Uživatelskému účtu je zabezpečen přístupovými údaji. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o těchto přístupových údajích. Kupující není oprávněn umožnit využívání svého Uživatelského účtu třetím osobám.
08.04. Kupující nemá právní nárok na zřízení Uživatelského účtu.
08.05. Další práva a povinnosti v souvislosti s Uživatelským účtem se můžou řídit pravidly pro používání uživatelského účtu, budou-li vydány Prodávajícím, které budou pro prodávajícího závazná.
09. Závěrečná ustanovení
09.01. Právní vztah založený Kupní smlouvou se řídi právním řádem České republiky; tato skutečnost nemá vliv na právní ochranu, která je poskytována Kupujícímu, zejména v případě, pokud je spotřebitelem, podle právních předpisů.
09.02. Vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím řeší obecné soudy. Spotřebitelem, má podle Zákona o ochraně spotřebitele na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu u České obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO 000 20 869 (www.coi.cz).
09.03. Používání Internetového obchodu, včetně zadávání Objednávek, zahrnuje zpracování osobních údajů. Podrobná pravidla pro zpracování osobních údajů popisuje Prodávající v Informaci o zpracování osobních údajů obchodní společností dostupné zde.
09.04. Potvrzením tlačítka „Objednat s povinností platby" před odesláním objednávky Kupující prohlašuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami, plně porozuměl jejich obsahu a že s nimi souhlasí.
09.05. Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoliv změnit nebo zrušit, a to stejným způsobem, jakým tyto obchodní podmínky uveřejnil. Tímto právem Prodávajícího nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé z Kupní smlouvy uzavřené před účinností změny nebo zrušení těchto obchodních podmínek.
Dne 4.8.2025